דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניצנים של צמיחה - יצירת צמיחה במקביל לשמירה על הקיים בעסקים קטנים ובינוניים 

מאת    [ 06/04/2009 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 1792 פעמים ]


זהו החלק הראשון בסדרה של שלושה מאמרים בהם אני רוצה להתייחס לנושא של עסקים קטנים והמשבר הכלכלי. במקביל למשבר, אשר מתחולל לנגד עיננו במלוא עוזו מתרחשים תהליכי עומק, חלקם נסתרים וחלקם גלויים, של צמיחה והכנה לצמיחה.
בעיתונות הכלכלית, במקביל לדיווחים על פיטורים וקיצוצים יש דיווחים על ניצנים ראשונים או סימנים לניצנים ראשונים של התאוששות.

ההתאוששות תגיע, בזה אין לאיש ספק. השאלות הן מתי, איך ניערך בינתיים ואיך ניערך לקראתה, ומה אני כבעל עסק קטן יכול לעשות על מנת לזרז את הצמיחה בעסק שלי.
אני רוצה להציע לכם לעשות את שני הדברים במקביל : לשמור על הקיים ולהתכונן לקראת צמיחה וליצור אותה החל מעכשיו.

מאמר זה יעסוק בהוצאות העסק. שני המאמרים הבאים יעסקו בשיווק ובהכנת העסק לצמיחה.

בימים אלו איננו יודעים באיזה שלב אנו במשבר. האם אנו במחצית הדרך לקראת תחילת ההתאוששות? האם אנו בשיא המשבר? האם בעצם כבר התחלתנו לצאת ממנו?

לעסק קטן השאלות הלו הן שאלות גורליות. בדרך כלל אין לעסקים קטנים רזרבות משמעותיות של הון ואורך הנשימה שלהם קצר. משבר ארוך יכול לגרום לסגירת העסק ולאי יכולת להמשיך את פיתוחו. אין לי ספק שאתם, כבעלים של עסק קטן, בין אם אתם מעסיקים עובדים, או שאתם העובד היחידי בעסק נקטתם בחודשים האחרונים צעדים משמעותיים של קיצוץ עמוק בהוצאות על מנת לשרוד.

בנושא זה אני רוצה לשאול אתכם : האם דיברתם גם עם מי שנדמה לכם שאין סיכוי שיוריד את המחיר? האם שוחחתם עם בעל הבית על השכירות? עם הבנק וחברת האשראי על גובה העמלות? עם העובדים על קיצוץ שכר? עם רואה החשבון ועורך הדין על גובה השכר?

מניסיוני, בדרך כלל יש סוגי הוצאות בהם לא חושבים שאפשר לגעת. עשו זאת, אל תתביישו או תחששו. כולנו באותה הסירה כרגע. עיברו שוב על רשימת ההוצאות שלכם, ראו היכן לא קיצצתם ועשו זאת. זה הזמן.

אם יש מקום שקשה לכם במיוחד לטפל בו אתם יכולים לעשות אחד משני דברים : לעבוד עם עצמכם על הנושא. להתכונן לפגישה, לראות מדוע קשה לכם דווקא שם, מה זה עושה לכם. ללמוד מה עוצר אתכם שם. אני מניח שמה שעוצר אתכם שם כיום, בזמן המשבר גם עצר אתכם בזמנים טובים. אותו פחד חסם אתכם בעבר מהתפתחות. אפשרות שנייה - באם אינכם רוצים להתמודד כרגע עם נושא זה: קחו איתכם או במקומכם מישהו. שותף, חבר, רואה החשבון, עורך דין, מישהו שיעיד על חומרת המצב ויעזור לכם היכן שאתם חלשים יותר.

בכלל, אפשר להתבונן על נושא העיסוק בקיצוץ והפחתת ההוצאות משני היבטים : ההיבט העסקי וההיבט האישי.
מבחינה עסקית - אין לכם כבעלים של עסק קטן את המותרות של לא לנסות ולקצץ רוחבית בכל ההוצאות. אינכם יודעים כמה זמן עוד יימשך המשבר ולכמה אורך נשימה תזדקקו. זאת ועוד, ייתכן ותצטרכו לעשות סיבובי שיחות נוספים עם הספקים ונותני השירות שלכם - בהתאם להתפתחות המשבר.

מהבחינה האישית - ברצוני לבקש מכם לבדוק איך אתם כאנשים וכיזמים יכולים להתפתח על ידי התמודדות עם מטלות אלו.
איך אתם מפתחים את יכולת התקשורת שלכם, את האומץ. את יכולת ההקשבה ויכולת האמירה, איך אתם נפתחים ולומדים להציג את עצמכם ואת עסקכם בצורה הטובה ביותר.

העניין המרכזי הוא זה: ייתכן והעסק שלכם נמצא בחודשים אלו במגננה ובהתכווצות כלכלית, זה אינו אומר שגם אתם כבעלים שלו צריכים להיות במצב זה.
אתם יכולים להתפתח ולהרחיב את יכולותיכם במקביל לכך שתשמרו על העסק. זה אינו נוגד ואפילו יעזור לו. התכווצות כלכלית איננה אומרת בהכרח התכווצות אישית. במאמר השלישי ארחיב בנושא זה.

בחלק הבא של המאמר ארחיב בנושא השיווק של העסק.

בוגר ביה"ס הבינ"ל לאימון CTI וקורס אימון יצירה, בעל תואר שני במנהל עסקים. מנהל כספים ובעל ניסיון עסקי רב שנים. מאמן ומנטור, עוסק ביצירה, כתיבה ופיתוח אישי.

מייסד ניצנים, מרכז לפיתוח ביטוי עצמי ויוצר מודל SEJ לפיתוח הביטוי העצמי. נשוי ואב לשלושה.

יוצר ומנחה בשיתוף עם גלוריה כנרות את "מעגלי הצלחה וצמיחה" -מעגלים לפיתוח עסקי ואישי, תמיכה וליווי בדרך ההתפתחות והצמיחה העסקיים והאישיים.
http://eldadshary.cafe.themarker.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב